فناوری اطلاعات و ارتباطات

 مسئول واحد:

فیروزه حبیبی- مهندسی کامپیوتر گرایش نرم افزار

Email:  habibif@sums.ac.ir

واحد فناوری اطلاعات و ارتباطات شبکه بهداشت و درمان بوانات

وظایف مسئول فن آوری اطلاعات :

وظایف در حوزه سخت افزار

ماده 1 -   نظارت بر روند خرید تجهیزات رایانه ای :

      ماده 1-1 - دریافت یا تکمیل فرم درخواست خرید تجهیزات رایانه ای ( فرم شماره یک )

      ماده 2-1 - بررسی کارشناسی علت نیاز خرید تجهیزات رایانه ای و تایید ، یا عدم تایید نیاز

      ماده 3-1-  تهیه لیست تجهیزات مناسب با نیاز(در صورت تایید نیاز) طبق مشخصات ارائه شده از سوی مدیریت فناوری اطلاعات وارتباطات (فرم شماره 5)

      ماده 4-1- تایید فاکتورها از نظر فنی و مطابقت با لیست تجهیزات و بررسی قیمت و اعلام نظر احتمالی در زمینه قیمت ها ( تایید قیمت بر عهده کارپرداز می باشد )

ماده 2 -      کنترل فنی تجهیزات خریداری شده از نظر تطبیق با فاکتور های تایید شده ،به صورت زیر :

       ماده 1-2 -  بررسی فنی قطعات و گارانتی های ارائه شده و مطابقت با لیست تهیه شده وفاکتور تایید شده

       ماده 2-2 - الصاق برچسب لیست قطعات داخلی رایانه ها همراه با مشخصات فنی و تاریخ شروع و خاتمه گارانتی قطعات بصورت مشخص بر  

       روی رایانه های خریداری شده ( بهتر است توسط شرکت فروشنده انجام گیرد )

      ماده 3-2 - تکمیل فرم مخصوص چک لیست سیستم (فرم شماره 6) همراه با توضیحات مربوطه

      ماده 4-2 - الصاق برچسب کنترل فنی در پشت کیس

ماده 3 -     فرآیند تعمیرات  :

      ماده 3-1 - نصب سیستم عامل ها ونرم افزارهای جانبی ،آنتی ویروس و... بر روی رایانه های موجود در واحد

      ماده 2-3 - تشخیص عیوب سخت افزاری سیستم ها و رفع عیب تجهیزات در حد آموزش های داده شده

     ماده 3-3 - نظارت بر فرآیند ارسال تجهیزاتی که نیاز به تعمیر دارند ( مانند : چاپگر ) به شرکت های خصوصی وکنترل کیفیت تعمیر تجهیزات

             تبصره - نظارت بر فعالیت شرکت های پیمانکار طرف قرارداد از طریق چک لیست های نظارتی

وظایف در حوزه شبکه

ماده 1 - نگهداری صحیح از کلیه تجهیزات شبکه اعم از Active و Passive  بر اساس استاندارد های فن آوری اطلاعات و ارتباطات

ماده 2 - تهیه مستندات جامع شبکه بر اساس استاندارد مدیریت فناوری اطلاعات و ارتباطات   

ماده 3 - آگاهی کامل از کاربرد و نحوه عملکرد تجهیزات Active

ماده 4 - آگاهی کامل از نحوه ارتباط مرکز تا ساختمان مرکزی و دسترسی به شبکه اینترانت و اینترنت

ماده 5 - آگاهی کامل از نحوه عیب یابی درونی شبکه و برخورد با مشکلات احتمالی

ماده 6 - حفظ ، نگهداری ، پشتیبانی و عیب یابی از نقطه ابتدایی تا انتهایی شبکه موجود

ماده 7 - مطلع نمودن مدیریت فناوری اطلاعات و ارتباطات از هرگونه تغییر ، تحول  و نیازها

ماده 8 - عیب یابی و رفع مشکل شبکه‌ای کلیه سیستمهای کامپیوتری موجود در مرکز مربوطه ( IP وکارت شبکه و... )

ماده 9 - آشنایی با سیستم عامل لینوکس و مفاهیم اولیه شبکه  Network + ( اختصاصی کارشناسان )

ماده 10 - مطلع بودن از انجام هرگونه عملیات عمرانی و تلاش جهت حفظ و نگهداری تجهیزات شبکه

 

وظایف در حوزه  نرم افزار

ماده 1 - پیگیری و ارائه راهکارهای مناسب جهت رفع مشکلات نرم افزاری و بهبود سیستم

ماده 2 - مشاوره به واحد مربوطه جهت مکانیزه کردن فرایند ها

ماده 3 - هماهنگی با مدیریت فناوری اطلاعات در خصوص عقد قراردادهای پشتیبانی نرم افزارها

ماده 4 - همکاری در تهیه RFP (تهیه ، تنظیم و مستند سازی نیازمند ها  انتظارات واحد از  نرم افزار مورد تقاضا)

ماده 5 - آشنایی فنی با نرم افزار ها و سخت افزارهای مربوطه  ( مانند حضور وغیاب و دستگاه تایمکس ... )

ماده 6 - آگاهی از کلیات  (حیطه و نوع فعالیت های تحت پوشش) نرم افزارهای واحد مربوطه جهت پیکیری مناسب تر مسائل مربوطه

ماده 7 - نظارت و پیگیری روند تهیه فایل پشتیبان (Backup data )  از نرم افزار ها بصورت دوره ای و آرشیو آنها

ماده 8 - تایید اتمام کار پروژه ها و یا فاکتور های نرم افزاری      

ماده 9 - مطلع بودن از هر گونه تغییر و تحول نرم افزاری

وظایف در حوزه  وب سایت

ماده 1 - آشنایی با نرم افزار ICARUS ودرسا و  آدرس های وب سایت واحد

ماده 2 - بررسی وب سایت های واحدهای مختلف واعلام نظرات به مدیریت فناوری اطلاعات جهت بهتر شدن کیفیت تمامی وب سایت های زیر مجموعه

ماده 3 - آشنایی با استاندارد های تهیه وب سایت ( از طریق بازدید از سایتهای متفاوت )

ماده 4 - به روز نگه داشتن مطالب وب سایت  ( اخبار و اطلاعیه و ... )

ماده 5 - نظارت کارشناس IT برروی کار رابطان وب سایت ( در صورت متفاوت بودن رابطان )

ماده 6 - نظارت مستقیم بر روی وب سایت واحد خود ،انتقال مشکلات وپیگیری آنها 

وظایف در حوزه HIS

 ماده 1 - نظارت بر آموزش های ارائه شده از طرف شرکت پیمانکار وگزارش اشکالهای احتمالی به کارشناس مسوول آموزش نرم افزار

ماده 2 - همکاری با مدیریت بیمارستان جهت بهتر شدن شرایط کاربری نرم افزار

ماده 3 - نظارت بر فعالیت های شرکت پیمانکار در زمان سرویس های دوره ای و تحویل گرفتن قطعات داغی

ماده 4 - نظارت بر تهیه گزارش های HIS توسط سوپروایزرها هر 15 روز و ارسال آنها بصورت فصلی

وظایف در حوزه  اتوماسیون اداری

ماده 1 - آگاهی کامل از تنظیمات نرم افزار اتوماسیون اداری

ماده 2 - آشنایی کاربردی با سیستم اتوماسیون اداری جهت آموزش نرم افزار و رفع اشکال به کاربران شاغل در آن واحد

ماده 3 - اطلاع رسانی از وضعیت سیستم اتومسیون اداری و کاربران ( فعال - تغییر سمت و ....)  در آن مرکز

 وظایف در حوزه  اینترنت

ماده 1 - آشنایی با نحوه ساختن VPN و Dial-up و استفاده از امکانات اینترنت ( FTP,FTP2 ، حجم down Load )و نرم افزارهای جانبی

ماده 2 - شناسایی error  های سیستم جهت اتصال به اینترنت

ماده 3 - راهنمایی کاربران  واحدها جهت گرفتن اشتراک اداری وتایید نیاز فرم درخواست ویا شخصی و یا اشتراک خطوط ADSL  

       تبصره موارد فوق در سایت اینترنت توضیح داده شده است .

ماده 4 - شناخت وآشنایی با میزان پهنای باند در دانشگاه و ارائه مشکلات این حوزه به کاربران واحد خود

وظایف در حوزه  مخابرات

      ماده1 - آشنایی با نرم افزار مرکز تلفن و نحوه ارتباط سیستم رایانه با مرکز تلفن ( مراکز تلفن دارای رایانه )

     ماده 2 - تهیة نرم افزار مرکز تلفن بصورت Backup ( از طریق مخابرات دانشگاه ) جهت استفاده در مواقع ضروری ( مراکز تلفن دارای رایانه )

     ماده 3 - تهیه کیس رزرو برای مرکز تلفن و جایگزینی در مواقع ضروری ( مراکز تلفن دارای رایانه )

     ماده 4 - آشنایی با عملکرد کلید های کنسول مرکز تلفن ( مراکز فاقد رایانه )

     ماده 5 - آموزش دستگاه مبدل IP  ( Voip ) جهت آشنایی با قابلیتهای دستگاه و تسلط کافی بر نحوة عملکرد صحیح دستگاه و عیب یابی آن

     ماده 6 - نظارت روزانه بر عملکرد صحیح دستگاه Voip و رفع عیوب احتمالی

     ماده 7 - نظارت بر صحت عملکرد ups و باطریهای مرکز تلفن

شماره تلفن :  2-44402181-071 داخلی 110

 

تاریخ به روز رسانی:
1398/05/27
تعداد بازدید:
225
Powered by DorsaPortal